Reklamation & Retur

Privatperson har 14 dagars bytesrätt / ångerrätt när man handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan. Söndriga emballage, dåligt emballerade returnerade varor kommer få avdrag på priset av minst -20%.  Läs våra köpvillkor.

Karosseridelar: Observera att du inte har bytes eller ångerrätt för vara som tillverkats enligt kunds anvisningar såsom vald färg  gäller karosseridelar  eller delar som annars har fått en tydlig personlig prägel ex.vis anpassning av motordelar (ex.vis 16V uttag i kolvar) enligt kunds begäran.

Om emballage är skadat, varan är trasig när du öppnar paketet måste anmälan omedelbart lämnas till logistik leverantören (DHL, Posten, FedEx eller TNT) ACM köper denna tjänst och leverantören har ansvar att ta det varsamt till våra kunder, om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt enligt ARN´s gällande bestämmelse. Reklamation måste dock göras inom skälig tid efter att du upptäckte felet. 

Företag skall undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom 10 dagar. Delar som används till Motorsport eller Tävlingsbilar, Street-racebilar, Dragracing, Rally eller Folkrace osv. omfattas inte av någon garanti, vi tar gärna en diskussion och om samtycke uppstår är vi inte främmande för någon Goodwill lösning om båda parter ska då vara rörande överens dock. 

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Instruktioner:

Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar. Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats. Uppfylls inte dessa instruktioner vid returer kommer vi att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader.

  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen, motsvarande som vi skickat till er.
  • Emballera godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.
  • MÅSTE skickas till oss som Företagspaket!
  • Du står för kostnaden på returfrakten.
  • Frakt- och administrativa kostnader för ordern återbetalas ej.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer, godkänns ej!

Returadress:
ACM Motorsport Of Sweden AB
Silvervägen 12
371 50 Karlskrona

Frågor om reklamationer besvaras endast över mail, skicka till: info@acm.se

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.